NĚKOLIK SLOV PŘED NÁSTUPEM DO MŠ …
ZÁKLADNÍ INFORMACE O MŠ HAMRY NAD SÁZAVOU
Telefonní číslo MŠ: 776 370 831
E-mail MŠ: ms.hamryns@seznam.cz
Internetové stránky: www.skolahamryns.cz
Adresa: Hamry nad Sázavou 358
Ředitel právního subjektu ZŠ a MŠ Hamry nad Sázavou: Mgr. MILOSLAV ŠVOMA
Vedoucí učitelka MŠ: Bc. Eva Novotná
CO BY MĚLO TŘÍLETÉ DÍTĚ PŘI NÁSTUPU DO ŠKOLKY UMĚT
CÍLE MATEŘSKÉ ŠKOLY
Většina rodičů je nervózní, když jejich ratolest neumí odrecitovat básničku nebo namalovat jednoduchý tvar, jako to dokáže třeba sousedovo stejně staré dítě. Ale rozdíly ve schopnostech mezi takto malými dětmi (kolem třetího roku) jsou naprosto normální a není třeba propadat panice, když naše dítě umí míň než jiné. V MŠ se děti tyto umělecké, ale i jiné dovednosti většinou rychle naučí. Duševní vývoj a rozhled dítěte se již po několikaměsíčním pobytu ve školce velmi urychlí. Školky neplní pouze tu viditelnou funkci pohlídat dítě, když jsou jeho rodiče v práci, ale v první řadě mají za úkol děti vychovávat a učit je všemu, co by v tomto věku měly znát a umět. Každá školka má jiné přednosti a jiný seznam aktivit, avšak společným cílem mateřských škol je uvést děti do reálného života, rozvíjet osobnost každého z nich, umět ho naučit spolupracovat, zařadit se do kolektivu a umět se v něm pohybovat. Dětem velmi pomůže vstřícná, spravedlivá výchova rodičů. Nezapomínejte, že komunikace je pro dítě to nejdůležitější. Povídejte si s nimi, vyprávějte jim, nechte vyprávět děti a samozřejmě čtěte jim. Byť je pro vás těžké po letech strávených doma dát své děti do školky, navíc když některé pláčou a nechtějí se od maminek odloučit, věřte, že po pár dnech si většina dětí ve školce zvykne, najdou si kamaráda a rády s vámi budou sdílet aktivity, které ve školce společně dělali.
Tříleté dítě by mělo v následujících oblastech ovládat a znát:
MATEMATIKA - počítat do tří a ukázat odpovídající čísla na prstech - ovládat pojmy: jeden-mnoho, velký-malý, široký-úzký, vysoký-nízký, stejné-různé atd. - znát základní barvy - srovnávat předměty dle velikosti, barvy, tvaru - srovnávat počet předmětů - vybírat do páru předměty s danou charakteristikou
ROZVOJ ŘEČI - znát názvy okolních předmětů: nábytku, nádobí, hraček, oblečení atd. - znát názvy základních činností (běhat, skákat atd.) - opakovat básničky a písničky
POZORNOST - min. 3-4min. soustředěně vyplňovat úkol - nacházet párové předměty - nacházet shody a rozdíly mezi předměty
PAMĚŤ - zapamatovat si 2-3 obrázky - zapamatovat si 3-4 slova, zopakované několikrát dospělým - pamatovat a opakovat pohyby, zopakované 1-2x dospělým - pamatovat si detail nebo vlastnost předmětu
MYŠLENÍ - skládat obrázek z 2-4 částí - nalézat a vysvětlovat nesoulad na obrázcích - nacházet shody a rozdíly mezi předměty
MOTORIKA - rozstřihnout nůžkami papír - vytvářet a lepit válečky a kuličky z plastelíny - kreslit kroužky, tečky a linky - opakovat pohyby prstové gymnastiky.
Žádné komentáře doposud nebyly přidány.
Hamry nad Sázavou 133
Žďár nad Sázavou
Přidat komentář