ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA
Hamry nad Sázavou

Fulltextové vyhledávání

Několik slov před zápisem do MŠ



NĚKOLIK SLOV PŘED NÁSTUPEM DO MŠ …

 

ZÁKLADNÍ INFORMACE O MŠ HAMRY NAD SÁZAVOU

Telefonní číslo MŠ: 776 370 831

E-mail MŠ: ms.hamryns@seznam.cz

Internetové stránky: www.skolahamryns.cz

Adresa: Hamry nad Sázavou 358

Ředitel právního subjektu ZŠ a MŠ Hamry nad Sázavou: Mgr. MILOSLAV ŠVOMA

Vedoucí učitelka MŠ: Bc. Eva Novotná

 

CO BY MĚLO TŘÍLETÉ DÍTĚ PŘI NÁSTUPU DO ŠKOLKY UMĚT

  • dítě by mělo mít nastavený spací a stravovací režim. Zjednoduší mu to ranní vstávání, přizpůsobí se době svačiny a oběda, či spánku po obědě
  • dodržovat zásady hygieny
  • jíst samostatně příborem nebo lžící a pít z hrnečku
  • nepomočovat se do plen
  • alespoň částečně se umět obléknout, menším dětem paní učitelky vždy pomůžou
  • umět si říct, že potřebuje na toaletu
  • umět se vysmrkat
  • požádat o pomoc a poděkovat
  • pozdravit a rozloučit se
  • umět poznávat a pojmenovat věci, aktivity

CÍLE MATEŘSKÉ ŠKOLY

Většina rodičů je nervózní, když jejich ratolest neumí odrecitovat básničku nebo namalovat jednoduchý tvar, jako to dokáže třeba sousedovo stejně staré dítě. Ale rozdíly ve schopnostech mezi takto malými dětmi (kolem třetího roku) jsou naprosto normální a není třeba propadat panice, když naše dítě umí míň než jiné. V MŠ se děti tyto umělecké, ale i jiné dovednosti většinou rychle naučí. Duševní vývoj a rozhled dítěte se již po několikaměsíčním pobytu ve školce velmi urychlí. Školky neplní pouze tu viditelnou funkci pohlídat dítě, když jsou jeho rodiče v práci, ale v první řadě mají za úkol děti vychovávat a učit je všemu, co by v tomto věku měly znát a umět. Každá školka má jiné přednosti a jiný seznam aktivit, avšak společným cílem mateřských škol  je uvést děti do reálného života, rozvíjet osobnost každého z nich, umět ho naučit spolupracovat, zařadit se do kolektivu a umět se v něm pohybovat. Dětem velmi pomůže vstřícná, spravedlivá výchova rodičů. Nezapomínejte, že komunikace je pro dítě to nejdůležitější. Povídejte si s nimi, vyprávějte jim, nechte vyprávět děti a samozřejmě čtěte jim. Byť je pro vás těžké po letech strávených doma dát své děti do školky, navíc když některé pláčou a nechtějí se od maminek odloučit, věřte, že po pár dnech si většina dětí ve školce zvykne, najdou si kamaráda a rády s vámi budou sdílet aktivity, které ve školce společně dělali.

Tříleté dítě by mělo v následujících oblastech ovládat a znát:

MATEMATIKA - počítat do tří a ukázat odpovídající čísla na prstech - ovládat pojmy: jeden-mnoho, velký-malý, široký-úzký, vysoký-nízký, stejné-různé atd. - znát základní barvy - srovnávat předměty dle velikosti, barvy, tvaru - srovnávat počet předmětů - vybírat do páru předměty s danou charakteristikou

ROZVOJ ŘEČI - znát názvy okolních předmětů: nábytku, nádobí, hraček, oblečení atd. - znát názvy základních činností (běhat, skákat atd.) - opakovat básničky a písničky

POZORNOST - min. 3-4min. soustředěně vyplňovat úkol - nacházet párové předměty - nacházet shody a rozdíly mezi předměty

PAMĚŤ - zapamatovat si 2-3 obrázky - zapamatovat si 3-4 slova, zopakované několikrát dospělým - pamatovat a opakovat pohyby, zopakované 1-2x dospělým - pamatovat si detail nebo vlastnost předmětu

MYŠLENÍ - skládat obrázek z 2-4 částí - nalézat a vysvětlovat nesoulad na obrázcích - nacházet shody a rozdíly mezi předměty

MOTORIKA - rozstřihnout nůžkami papír - vytvářet a lepit válečky a kuličky z plastelíny - kreslit kroužky, tečky a linky - opakovat pohyby prstové gymnastiky.


Komentáře


Žádné komentáře doposud nebyly přidány.

Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat my, a to pro možnost vám odpovědět. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů

Napište nám

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat my, a to pro možnost vám odpovědět. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů